Na ontvangst

Terug naar klantenservice


BoumanOnline & Garantie

BoumanOnline geeft garantie op alle producten die u bij ons aankoopt. Meer informatie over de voorwaarden en garantietermijnen vindt u terug onder het kopje "garantie" bij de producten op de website.

Wij staan er voor in dat uw aankoop datgene doet wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten. Als er productiefouten aan het licht komen, zullen wij dit altijd oplossen voor u. Op al onze artikelen geldt namelijk de wettelijke garantie. De gecommuniceerde garantietermijnen zijn in de meeste gevallen de fabrieksgarantie, deze bestaat naast de wettelijke garantie op uw aankoop. Binnen deze periode wordt uw aankoop door de fabrikant kosteloos gerepareerd of (indien reparatie niet mogelijk is) vervangen.

Garantietermijn

Wanneer uw product buiten de vooraf opgegeven garantietermijn valt, wil dat niet altijd zeggen dat uw garantie is verlopen. Binnen de garantietermijn wil het dan ook weer niet altijd definitief zeggen dat wij het defect onder garantie behandelen.

De (aankoop)waarde van een product zal in grote mate doorslaggevend zijn voor de behandeling van uw defecte product buiten de gestelde garantietermijn. We kijken altijd realistisch naar de waarde maar nog veel meer naar het gebruik.

Onjuist of ruw gebruik

Zoals u begrijpt wordt onjuist gebruik nooit gedekt door enige vorm van garantie. Als u een horloge op een stenen vloer laat vallen, dan kunt u er vanuit gaan dat er intern schade ontstaat die het goed functioneren van het uurwerk verhindert. Het laten vallen van een horloge is een typisch voorbeeld van onjuist gebruik dat niet wordt gedekt door garantie. Mogelijk wel door uw inboedelverzekering, maar daar gaan wij bij BoumanOnline dan weer niet over.

Onderhoud en aanpassingen door derden

Wanneer u zelf aanpassingen aan een product heeft uitgevoerd of heeft laten uitvoeren in omstandigheden waarover wij geen invloed hebben, vervalt uw garantie. Neem altijd contact met ons op bij een defect, zeker wanneer de fabrieksgarantie nog van toepassing is. En wellicht ten overvloede. De batterij van een horloge dat u bij ons aankoopt, kunt u het beste laten vervangen door Bouman zelf, of door een gespecialiseerde juwelier. Dus niet bij een kraampje op de weekmarkt, of bij bedrijven die naast het vervangen van batterijen ook kleding, huishoudelijke artikelen en voedingsmiddelen (zoals rookworst) verkopen.

Vragen over garantie
Uiteraard staan wij altijd voor u klaar bij vragen over producten of de garantie. Wij zijn goed bekend met de wettelijke garantie en denken altijd met u mee. Neem Contact met ons op voor overleg.
Reparaties
Reparaties die worden uitgevoerd onder de geldende garantie, zullen altijd zo spoedig als mogelijk worden uitgevoerd. Een realistische doorlooptijd wordt in overleg bepaald.
Onderzoek bij garantiekwesties
Houdt u er rekening mee dat garantie enkel van toepassing is op productiefouten en alleen wanneer een product normaal gebruikt is. Indien uit onderzoek blijkt dat het product niet juist gebruikt is, wordt een offerte gestuurd voor reparatie. U bent niet verplicht om akkoord te gaan met de kosten voor reparatie. Wel worden bij een afwijzing van de offerte, onderzoekskosten gerekend als er geen reparatie plaats vindt. - De onderzoekskosten zijn maximaal € 50,-, afhankelijk van de complexiteit van het onderzoek en het land waarin dit moet worden uitgevoerd.
Regulier onderhoud
Onderhoud aan sieraden en horloges valt niet onder garantie. Het is normaal dat er periodiek onderhoud moet worden uitgevoerd. Denk aan het vervangen van een batterij, het reviseren van een mechanisch uurwerk, het opnieuw rhodineren van witgouden sieraden of het afstellen van een sluiting die niet goed meer klikt. U bent altijd vrij om hiervoor uw servicepunt te kiezen. Uiteraard kunt u uw aankopen ook bij Bouman laten onderhouden. Hiervoor kunt u altijd even Contact met ons opnemen.


BoumanOnline is de webwinkel van Bouman Juwelen Culemborg. Bij BoumanOnline.nl bestelt u vertrouwd en zorgeloos via het internet. Ook bent u van harte welkom in onze winkel om onze collectie te zien en te passen. De fysieke winkel van Bouman, in het centrum van Culemborg, bestaat sinds 1979. De online tak van Bouman is al sinds 2008 in de lucht, het kantoor zit direct gesitueerd boven de winkel.

Iedere dag wordt er door een professioneel en zeer toegewijd team van vakbekwame juweliers voor u gewerkt. We doen er alles aan om alle bezoekers en klanten in zowel de winkel als de webwinkel op een zo goed mogelijke manier te kunnen bedienen. U bent altijd welkom om ons te bellen of te e-mailen met vragen over bestellingen of over onze website in het algemeen.

Kijk voor openingstijden van de winkel en het kantoor van de webwinkel op de contactpagina.