Ruilen & Retourneren

Terug naar klantenservice


Black Friday Retouren

Voor alle SALE-Items, aangekocht tijdens de BoumanOnline Black Friday SALE Weken, geldt een verlengde retourtermijn t/m 7 januari. U kunt uw retourzending op uiterlijk 7 januari terugsturen.

Onverlet gelden alle spelregels omtrent retourneren. U mag uw aankoop niet in gebruik nemen. Haal piercing-oorsieraden ook niet uit de gesealde verpakking. Zorg dat artikelen niet beschadigen.

Retourneren

Bij aankopen op afstand heeft u in Nederland veel mogelijkheden om uw aankoop te retourneren. U kunt het herroepingsrecht gebruiken om aan te geven dat u van een aankoop afziet en deze terug gaat sturen.

Iedere webwinkel hanteert zijn eigen voorwaarden voor het retourneren van aankopen, deze verschillen ook onderling.

Op deze pagina's vindt u onze voorwaarden om producten te kunnen retourneren.

Retourneren via PostNL

Retourneren van bestellingen die u bij BoumanOnline heeft geplaatst, kunt u in de ogen van Bouman het beste verzenden via de diensten van PostNL. Wij raden u aan om gebruik te maken van de Pakketpost met Track & Trace, Aangetekende Post of de Verzekerservice voor artikelen met een waarde hoger dan € 500,-.

Pakketten die via PostNL worden teruggestuurd naar Bouman, worden doorgaans binnen 24 uur afgeleverd op dinsdag tot en met zaterdag. Wij behandelen zendingen die binnenkomen via PostNL op volgorde van binnenkomst op dinsdag tot en met donderdag.

Zodra we uw retourzending in behandeling nemen ontvangt u direct een e-mail van ons. U ontvangt dan ook informatie over de (eventuele) terugbetaling die wij uitvoeren.

Retouradres(sen)

U bent altijd vrij om te kiezen voor de vervoerder van uw pakket. Indien een pakketje vermist raakt op zijn weg naar ons, dan kan BoumanOnline niet aansprakelijk worden gesteld voor de geleden schade. Mede om deze reden raden we het u af om uw bestelling in een envelop met postzegel naar ons op te sturen. Deze zendingen zijn niet traceerbaar en ook zeker niet verzekerd.

Retourzendingen kunt u richten aan:

Bouman
Markt 43
4101 BW Culemborg
Nederland

Stuurt u een retourzending via normaal gefrankeerde post? Richt dan uw zending aan:

Robbert Treffers
Markt 43
4101 BW Culemborg
Nederland

We adviseren u om nooit "BoumanOnline", "Bouman Juwelen", of "Juwelier Bouman" op (onverzekerde) retourzendingen te vermelden.

Terugbetaling

Wanneer u een product retourneert naar BoumanOnline houden wij u op de hoogte van de status van uw retourzending. U ontvangt een e-mail zodra wij de zending hebben ontvangen en in behandeling hebben genomen. BoumanOnline behandelt retourzendingen van dinsdag tot en met donderdag.

Zodra uw retourzending binnenkomt, wordt deze door ons gecontroleerd op volledigheid. Producten worden onderzocht op eventuele beschadigingen. Als uw retourzending compleet is en de artikelen zijn netjes en onbeschadigd, dan krijgt u het volledige aankoopbedrag van ons teruggestort. Indien u verzendkosten heeft betaald voor uw bestelling, dan worden deze ook vergoed. Betaalkosten rekent BoumanOnline niet, anders had u deze ook teruggekregen. Dat is de wet en die volgen wij keurig.

Terugbetalingen worden altijd uitgevoerd via de door u gebruikte betaalmethode. Betaalt u met iDeal, dan stort BoumanOnline het geld terug op de bankrekening waarmee u de iDeal-betaling heeft verricht. Betaalt u met een creditcard, dan stort BoumanOnline het geld terug op uw creditcard. Afhankelijk van de door u gekozen betaalmethode is de terugbetaling binnen enkele werkdagen weer zichtbaar voor u. Alleen gespreide betalingen via Capayable / in3, kunnen soms wat langer duren om terug te betalen.

Cadeau bij uw bestelling

Als u bij uw aankoop een cadeautje kreeg, bijvoorbeeld een jewellery box, bij besteding van een zeker bedrag, dan ontvangen we die ook graag terug. Als het gratis artikel in de retourzending ontbreekt, beschadigd of gebruikt is, wordt de reguliere webwinkelprijs als uitgangspunt genomen voor verrekening.

Houdt u er bij een (gedeeltelijke) retourzending altijd zelf rekening mee, dat u nog wel voldoet aan de voorwaarden voor het cadeau?

Kosten voor retourneren

BoumanOnline brengt geen kosten in rekening voor het verwerken van een retourzending. U betaalt uitsluitend de verzendkosten van de retourzending.

In het geval van (op de heenreis) beschadigde producten of door BoumanOnline verkeerd geleverde artikelen, krijgt u gewoon de beschikking over ons Antwoordnummer. Neem dan even contact met ons op.

Zakelijke klanten

De informatie op deze pagina is bedoeld voor particuliere klanten. Wilt u zakelijk bestellen bij BoumanOnline? Lees dan ook de informatie op de pagina Zakelijke klanten.



BoumanOnline is de webwinkel van Bouman Juwelen Culemborg. Bij BoumanOnline.nl bestelt u vertrouwd en zorgeloos via het internet. Ook bent u van harte welkom in onze winkel om onze collectie te zien en te passen. De fysieke winkel van Bouman, in het centrum van Culemborg, bestaat sinds 1979. De online tak van Bouman is al sinds 2008 in de lucht, het kantoor zit direct gesitueerd boven de winkel.

Iedere dag wordt er door een professioneel en zeer toegewijd team van vakbekwame juweliers voor u gewerkt. We doen er alles aan om alle bezoekers en klanten in zowel de winkel als de webwinkel op een zo goed mogelijke manier te kunnen bedienen. U bent altijd welkom om ons te bellen of te e-mailen met vragen over bestellingen of over onze website in het algemeen.

Kijk voor openingstijden van de winkel en het kantoor van de webwinkel op de contactpagina.