Terug

Gratis ruilen via PostNL

Als u één of meerdere artikelen uit uw bestelling wilt ruilen, dan is dat natuurlijk mogelijk. U kunt uw bestelling terugsturen naar BoumanOnline. Als u in een begeleidende brief vertelt wat u graag in de plaats wilt hebben, dan regelen wij een ruil binnen de bestaande bestelling en hoeft u geen tweede bestelling te plaatsen (en te betalen). Als het aankoopbedrag van uw (complete) bestelling € 50,00 of meer is, dan kunt u de bestelling of een deel van uw bestelling gratis ruilen.

Ruilen bij BoumanOnline kan per post of in de winkel van Bouman Juwelen in Culemborg. De uiterlijke termijn voor het terugsturen of -brengen van uw bestelling is 30 dagen. Voor ruilingen kijken we niet heel nauw en zijn we coulant met deze termijn. Wel kunnen er kosten verbonden zijn aan een ruil buiten de 30 dagen termijn. Uitverkoopartikelen kunnen normaal gezien niet geruild worden buiten de zichttermijn. In alle gevallen dient u voor ruilingen buiten de 30 dagen zichttermijn, contact op te nemen met BoumanOnline. Wij bekijken op dat moment, welke service we u kunnen bieden.

Horloges en sieraden met (zichtbare) draagschade komen niet in aanmerking voor ruilen buiten de zichttermijn. In sommige gevallen kunnen wij uw horloge wel inruilen bij aankoop van een nieuw horloge. Vraag naar de mogelijkheden bij Robbert Treffers van BoumanOnline.nl

De BoumanOnline Ruilservice - Gratis Ruilen

Producten met een aanschafprijs vanaf € 50,00, kunnen gratis worden geruild.* Ook een artikel met een lagere aanschafprijs, dat wel een onderdeel is van een bestelling van € 50,00 of meer komt ook in aanmerking voor de BoumanOnline Ruilservice.*

Om uw aankoop gratis te kunnen ruilen, gaat u naar uw account. U klikt in het menu op "Ruilen & Retourneren". Daar vindt u een knopje "Aanvragen". U vraagt hier uw ruiling aan en wij sturen u een ruilformulier met daarop ons Antwoordnummer bij PostNL. 

U print het formulier of schrijft het (in grote lijnen) over. Zo lang het voor ons duidelijk is welk nieuw product u wilt ontvangen en natuurlijk wie u bent, dan is dat prima. Het antwoordnummer kunt op de doos plakken als u het formulier heeft geprint, of u schrijft het over van het digitale formulier.

Het pakketje met daarop ons antwoordnummer brengt u bij PostNL en dan gaat het automatisch, op onze kosten naar onze winkel in Culemborg. Daar behandelen we uw ruiling zo spoedig mogelijk.

*Na ruiling dient het totale aankoopbedrag € 50,- of meer te blijven.

Ruilen voor een product met een hogere aanschafwaarde (€ 50,00 of meer).

Als u een aankoop wilt ruilen die niet direct in aanmerking komt voor gratis ruilen via de BoumanOnline Ruilservice. Uw originele aankoopbedrag lag dus in eerste instantie lager dan € 50,00. Dan kunt u mogelijk wel gebruik maken van gratis verzending naar Bouman. Als u een product of combinatie van producten wilt aankopen, met een aanschafwaarde die hoger ligt dan € 50,00. Dan kunt u ook gratis ruilen en krijgt u van ons ook een ruilformulier met ons antwoordnummer erop.

Volg de stappen die hierboven staan uitgelegd om uw ruilformulier te bemachtigen en de bestelling op een goede manier terug te sturen.

Behandeling van ruilingen.

Wij behandelen zendingen die binnen komen op volgorde van binnenkomst. Zodra we uw zending in behandeling nemen ontvangt u direct een e-mail van ons. U ontvangt dan ook de levertijd voor uw nieuwe bestelling. Tevens wordt op dat moment ook uitgelegd hoe u een eventuele bijbetaling kunt verrichten.


U vindt meer informatie over bijbetalingen of gedeeltelijke restituties op de pagina over "Prijsverschil".

Meerdere ruilingen via de BoumanOnline Ruilservice.

Als u uw nieuwe product ontvangt via de BoumanOnline Ruilservice. Dan is dat uiteraard een meer passende keuze dan uw originele bestelling. Anders had u de aankoop niet geruild. Twijfelt u echter nog steeds en wilt u eigenlijk nog een keer ruilen. Misschien is het dan raadzaam om eens gezellig bij ons in de winkel langs te komen en daar een definitieve keuze te maken. We kunnen u namelijk altijd veel meer laten zien, dan dat we naar u kunnen opsturen. Bovendien ziet en voelt u onze producten dan ook direct in het echt! U bent van harte welkom.

Het heen-en-weer sturen van sieraden en horloges is altijd wel een beetje risicovol. En natuurlijk betaalt BoumanOnline de verzendkosten voor ieder pakket. Zowel de zending naar uw (huis)adres, als uw zending naar ons antwoordnummer. Dit is helemaal niet erg. Zo lang u maar een sieraad of horloge ontvangt dat écht helemaal naar uw wens en smaak is! Maar er zijn wel grenzen. :)

Het ruilen via de BoumanOnline Ruilservice is beperkt tot één keer ruilen voor bestellingen met een totale aanschafprijs van € 50,00 tot € 100,00. En twee keer voor alle bestellingen van € 100,01 tot € 500,00. Ligt uw aankoopbedrag hoger dan € 500,00? Dan zien we u na twee ruilingen toch écht heel graag in onze winkel. Of, indien de afstand niet te groot is, komen wij op afspraak bij u langs om u te helpen met uw keuze.

Na een ruiling alsnog retourneren.

Als het tweede of zelfs derde artikel dat u van ons ontvangt niet past, of ook niet bevalt. Dan zien we u natuurlijk graag in onze winkel om u persoonlijk te woord te staan. Wilt u dat niet, en wil u in helemaal van uw bestelling afzien? Dan kunt u de bestelling naar ons terugsturen als deze voldoet aan de eisen voor Retourneren. Wij brengen alleen wel € 6,00 in rekening per keer dat u ons antwoordnummer heeft gebruikt. Ook dient u de uiteindelijke retourzending zelf aan te bieden bij een pakketvervoerder. Deze verzendkosten betaalt u zelf.

U ontvangt voor uw aankoop natuurlijk wel uw volledig aankoopbedrag terug van ons. (Met aftrek de kosten voor het gebruik van ons antwoordnummer) Er zijn geen administratiekosten en de kosten voor (alle) verzending(en) van BoumanOnline naar u, nemen wij gewoon voor onze rekening.

Misbruik van het antwoordnummer van BoumanOnline

Bouman Juwelen is sinds 2007 actief op internet. Sinds 2008 met webwinkel BoumanOnline (in 2018 dus al 10 jaar!). In deze periode hebben we heel veel zien veranderen. Niet alleen onze eigen website is steeds groter, mooier en leuker geworden. Maar ook het internet is sneller. Wet- en regelgeving zijn enorm verbeterd en de juweliersbranche is enorm geprofessionaliseerd op internet. Consumenten shoppen steeds verantwoorder en zijn ook beter op de hoogte van de mogelijkheden bij online winkelen.

Helaas krijgen we bij BoumanOnline sporadisch te maken met minder leuke zaken. Daarom moeten we u wijzen op de kosten voor misbruik van de BoumanOnline ruilservice. U kunt ons antwoordnummer niet gebruiken om gratis uw aankoop te retourneren. Een ruiling aanmelden via uw account, verzenden van uw pakket naar Bouman en dan na verzending een e-mail sturen dat u van de ruiling afziet. Dat wordt niet gewaardeerd. Wij factureren u een bedrag van 6,00 euro. Dit is het bedrag dat wij aan PostNL betalen per zending die aan ons antwoordnummer wordt gericht. 

Wij hebben veel respect voor onze klanten en willen graag de best mogelijke service bieden. Maar het antwoordnummer is echt alleen bedoelt voor ruilingen (en garantie-kwesties). Hartelijk dank. :)

Aansprakelijkheid

U bent altijd vrij om te kiezen voor de vervoerder van uw pakket. Indien een pakketje vermist raakt op zijn weg naar ons, dan kan BoumanOnline niet aansprakelijk worden gesteld voor de geleden schade. Ook niet wanneer u het pakket verzendt met het door ons aangeleverde antwoordnummer.

Is uw aankoopbedrag hoger dan 500,00 euro? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden voor de ruilservice te bespreken!

Meer onderwerpen uit 'Ruilen'

Heeft u nog vragen?

U kunt altijd contact met ons opnemen via dit formulier!

Contactformulier

  • Gaat uw vraag over een bestelling? Gebruik dan het e-mailadres van uw account. Gaat uw vraag over een artikel op de website? Vermeld dan een artikelnummer of plaats een link naar de pagina op BoumanOnline.