Ruilen & Retourneren

Terug naar klantenservice


Uitsluiting van ruiling of retour

Het is niet altijd mogelijk om uw aankoop te retourneren. Sommige producten zijn bij voorbaat uitgesloten, andere raken uitgesloten omdat wij er aanpassingen aan verrichten.

Gravures

Wanneer we een product voorzien hebben van een persoonlijke gravure, is het uitgesloten van retour of ruiling.

Bijvoorbeeld: als wij "xxx Elaine" achterop een horloge graveren, dan is de kans dat wij dit horloge nog aan iemand anders kunnen verkopen ineens een heel stuk kleiner geworden. We moeten dan een nieuwe koper vinden, die ook toevallig Elaine heet, en bovendien dit specifieke horloge aan iemand cadeau wil geven. Dit is de meest voor zich sprekende uitzondering op de mogelijkheid om producten te retourneren maar er zijn er meer.

Aanpassingen aan producten
Als wij op uw verzoek een aanpassing doen aan een artikel, wordt het uitgesloten van de mogelijkheid tot retourneren en ruilen. We korten bijvoorbeeld een armband in of we veranderen de kleur wijzerplaat van een horloge. We monteren een andere horlogeband of we passen de bandmaat van een stalen horlogeband aan. Alles wat wij voor u doen, waardoor uw aankoop afwijkt van de fabrieksstaat, zorgt voor uitsluiting van de mogelijkheid om een artikel te retourneren. Als de enige aanpassing een op maat gemaakte stalen horlogeband is, is ruiling bespreekbaar indien het horloge absoluut geen schade vertoont.
Aangepaste productie
BoumanOnline kan sieraden altijd op aangepaste maten of kleuren verzorgen. Dit kan door de fabrikant gedaan worden. U krijgt dan geen aangepast product, maar een op maat gemaakt product. Dit maatwerk is uitgesloten van retour en ruiling. Ook wanneer op uw verzoek een sieraad in een kleur(combinatie) gemaakt wordt die niet tot het standaard webwinkel-assortiment behoort, is er geen mogelijkheid tot retour of ruiling.
Oorsieraden
Oorsieraden die door het oor gaan worden door ons verzonden in een speciale gesealde verpakking. Als u deze sealing verbreekt, kunnen wij de sieraden om hygiënische redenen niet terug nemen.
Standaard maat
Voor sommige producten vermelden we de standaard maat op de productpagina. Andere maten worden dan aangeduid als "aangepaste maat" of "speciale maat". Wanneer u kiest voor iets dat niet standaard is, dan is dit maatwerk en valt het onder aanpassingen aan producten, of aangepaste productie.
Ophalen in de winkel
Wanneer u ervoor kiest om een bestelling op te halen in de winkel, dan kunt u de aankoop zien voordat u het meeneemt. In dit geval is er geen sprake meer van Koop op Afstand zoals in de wet beschreven staat. Retourneren is dan niet meer mogelijk, maar indien een artikel niet beschadigd is (en / of wordt uitgesloten door andere bepalingen die hierboven beschreven staan), behoort ruilen nog wel tot de opties.
Ruilen in de winkel
Als u bij ons in de winkel komt om uw aankoop om te ruilen, is de ruiling definitief. U kunt uw nieuwe keuze dan niet meer ruilen of retourneren.
Te late retourzending

Als u niet tijdig retourneert, zullen we een retourzending niet accepteren. Bewaar altijd uw verzendbewijs, dit is het bewijs dat een zending tijdig door u verzonden is.

Eén dag te laat, is ook te laat. U heeft 30 dagen om een zending terug te sturen. Dat zou voldoende moeten zijn.

Voor ruilingen buiten de zichttermijn gaan we uiteraard graag met u in gesprek over de mogelijkheden.



BoumanOnline is de webwinkel van Bouman Juwelen Culemborg. Bij BoumanOnline.nl bestelt u vertrouwd en zorgeloos via het internet. Ook bent u van harte welkom in onze winkel om onze collectie te zien en te passen. De fysieke winkel van Bouman, in het centrum van Culemborg, bestaat sinds 1979. De online tak van Bouman is al sinds 2008 in de lucht, het kantoor zit direct gesitueerd boven de winkel.

Iedere dag wordt er door een professioneel en zeer toegewijd team van vakbekwame juweliers voor u gewerkt. We doen er alles aan om alle bezoekers en klanten in zowel de winkel als de webwinkel op een zo goed mogelijke manier te kunnen bedienen. U bent altijd welkom om ons te bellen of te e-mailen met vragen over bestellingen of over onze website in het algemeen.

Kijk voor openingstijden van de winkel en het kantoor van de webwinkel op de contactpagina.