Ruilen & Retourneren

Terug naar klantenservice


De BoumanOnline Ruilservice

Producten met een aanschafprijs vanaf € 50,00, kunnen gratis worden geruild.* Ook een artikel met een lagere aanschafprijs, dat wel een onderdeel is van een bestelling van € 50,00 of meer komt ook in aanmerking voor de BoumanOnline Ruilservice.*

Om uw aankoop gratis te kunnen ruilen, gaat u naar uw account. U klikt in het menu op "Ruilen & Retourneren". Daar vindt u een knopje "Aanvragen". U vraagt hier uw ruiling aan en wij sturen u een ruilformulier met daarop ons Antwoordnummer bij PostNL.

U print het formulier of schrijft het (in grote lijnen) over. Zo lang het voor ons duidelijk is welk nieuw product u wilt ontvangen en natuurlijk wie u bent, dan is dat prima. Het antwoordnummer kunt op de doos plakken als u het formulier heeft geprint, of u schrijft het over van het digitale formulier.

Het pakketje met daarop ons antwoordnummer brengt u bij PostNL en dan wordt het automatisch, op onze kosten, naar onze winkel in Culemborg gestuurd. Daar behandelen we uw ruiling zo spoedig mogelijk.

*Voor gratis omruil, dient het totale aankoopbedrag € 50,- of meer te blijven.

Gratis ruilen via PostNL
Als u één of meerdere artikelen uit uw bestelling wilt ruilen, dan is dat natuurlijk mogelijk. U kunt uw bestelling terugsturen naar BoumanOnline. Als u in een begeleidende brief vertelt wat u graag in de plaats wilt hebben, dan regelen wij een ruil binnen de bestaande bestelling en hoeft u geen tweede bestelling te plaatsen (en te betalen). Als het aankoopbedrag van uw (complete) bestelling € 50,00 of meer is, dan kunt u de bestelling of een deel van uw bestelling gratis ruilen.
Gratis ruilen in Culemborg
Ruilen bij BoumanOnline kan per post of in de winkel van Bouman Juwelen in Culemborg. De uiterlijke termijn voor het terugsturen of -brengen van uw bestelling is 30 dagen. Voor ruilingen kijken we niet heel nauw en zijn we coulant met deze termijn. Wel kunnen er kosten verbonden zijn aan een ruil buiten de 30 dagen termijn. Uitverkoopartikelen kunnen normaal gezien niet geruild worden buiten de zichttermijn. In alle gevallen dient u voor ruilingen buiten de 30 dagen zichttermijn, contact op te nemen met BoumanOnline. Wij bekijken op dat moment, welke service we u kunnen bieden.
Ruilen buiten de zichttermijn

Ruilen van horloges of sieraden, kan in onderling overleg ook plaats vinden na de zichttermijn van 30 dagen.

Horloges en sieraden met (zichtbare) draagschade komen niet in aanmerking voor ruilen buiten de zichttermijn. In sommige gevallen kunnen wij uw horloge wel inruilen bij aankoop van een nieuw horloge. Vraag naar de mogelijkheden bij Robbert Treffers van BoumanOnline.nl

Behandeling van ruilingen
Wij behandelen zendingen die binnen komen op volgorde van binnenkomst. Zodra we uw zending in behandeling nemen ontvangt u direct een e-mail van ons. U ontvangt dan ook de levertijd voor uw nieuwe bestelling. Tevens wordt op dat moment uitgelegd hoe u een eventuele bijbetaling kunt verrichten.
Prijsverschillen

Wanneer u een product ruilt voor een ander product van een gelijke waarde, hoeft u niets te doen en verzorgen wij de ruiling. Als het nieuwe product een andere waarde heeft dan volgt er een terugbetaling of een bijbetaling.

Als het nieuwe product een lagere prijs heeft dan het oorspronkelijk aangekochte artikel, dan verzorgen wij een terugbetaling of een aanpassing van de accept giro naar het nieuwe bedrag. Als er een terugbetaling wordt uitgevoerd, dan komt dit bedrag terug op de bankrekening waarmee u heeft betaald. Heeft u betaald via PayPal of Creditcard, dan wordt het bedrag daarop teruggestort.

Het kan ook voorkomen dat er een bijbetaling dient te worden verricht. U kunt deze bijbetaling overmaken naar ons bankrekeningnummer NL34 RABO 0102 2333 42 ten name van BoumanOnline. Uw betaalreferentie is het originele ordernummer met een vermelding van "bijbetaling". Zodra deze bijbetaling binnen is, wordt het nieuwe artikel naar u opgestuurd.

Om het proces van ruilen te versnellen, kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij denken graag met u mee over de mogelijkheden om het nieuwe sieraad of horloge in een zo kort mogelijk tijdsbestek bij u te krijgen.

Meerdere ruilingen

Als u uw nieuwe product ontvangt via de BoumanOnline Ruilservice, is dat uiteraard een meer passende keuze dan uw originele bestelling. Anders had u de aankoop niet geruild. Twijfelt u echter nog steeds en wilt u eigenlijk nog een keer ruilen? Misschien is het dan raadzaam om eens gezellig bij ons in de winkel langs te komen en daar een definitieve keuze te maken. We kunnen u namelijk altijd veel meer laten zien, dan dat we naar u kunnen opsturen. Bovendien ziet en voelt u onze producten dan ook direct in het echt! U bent van harte welkom.

Het heen-en-weer sturen van sieraden en horloges is altijd een beetje risicovol. En natuurlijk betaalt BoumanOnline de verzendkosten voor ieder pakket; zowel de zending naar uw (huis)adres, als uw zending naar ons antwoordnummer. Dit is helemaal niet erg. Zo lang u maar een sieraad of horloge ontvangt dat écht helemaal naar uw wens en smaak is! Maar er zijn wel grenzen. :)

Het ruilen via de BoumanOnline Ruilservice is beperkt tot één keer ruilen voor bestellingen met een totale aanschafprijs van € 50,00 tot € 100,00. En twee keer voor alle bestellingen van € 100,01 tot € 500,00. Ligt uw aankoopbedrag hoger dan € 500,00? Dan zien we u na twee ruilingen toch écht heel graag in onze winkel. Of, indien de afstand niet te groot is, komen wij op afspraak bij u langs om u te helpen met uw keuze.

Na een ruiling alsnog retourneren.

Als het tweede of zelfs derde artikel dat u van ons ontvangt niet past, of niet naar uw wens is, dan zien we u natuurlijk graag in onze winkel om u persoonlijk te woord te staan. Wilt u dat niet, en wilt u helemaal van uw bestelling afzien? Dan kunt u de bestelling naar ons terugsturen als deze voldoet aan de eisen voor Retourneren. Wij brengen alleen wel € 6,00 in rekening per keer dat u ons antwoordnummer heeft gebruikt. Ook dient u de uiteindelijke retourzending zelf aan te bieden bij een pakketvervoerder. Deze verzendkosten betaalt u zelf.

Er zijn geen administratiekosten en de kosten voor (alle) verzending(en) van producten van BoumanOnline naar u, nemen wij gewoon voor onze rekening.

Misbruik van het antwoordnummer

Bouman Juwelen is sinds 2007 actief op internet. Sinds 2008 met webwinkel BoumanOnline. In deze periode hebben we heel veel zien veranderen. Niet alleen onze eigen website is steeds groter, mooier en leuker geworden. Maar ook het internet is sneller. Wet- en regelgeving zijn enorm verbeterd en de juweliersbranche is enorm geprofessionaliseerd op internet. Consumenten shoppen steeds verantwoorder en zijn ook beter op de hoogte van de mogelijkheden bij online winkelen.

Helaas krijgen we bij BoumanOnline sporadisch te maken met minder leuke zaken. Daarom moeten we u wijzen op de kosten voor misbruik van de BoumanOnline ruilservice. U kunt ons antwoordnummer niet gebruiken om gratis uw aankoop te retourneren. Een ruiling aanmelden via uw account, verzenden van uw pakket naar het antwoordnummer van BoumanOnline en dan na verzending een e-mail sturen dat u van de ruiling afziet, wordt niet gewaardeerd. Wij factureren u een bedrag van €6,00. Dit is het bedrag dat wij per zending gericht aan ons antwoordnummer, aan PostNL betalen.

Wij hebben veel respect voor onze klanten en willen graag de best mogelijke service bieden. Maar het antwoordnummer is echt alleen bedoeld voor ruilingen (en garantie-kwesties). Hartelijk dank. :-)

Aansprakelijkheid

U bent altijd vrij om te kiezen voor de vervoerder van uw pakket. Indien een pakketje vermist raakt op zijn weg naar ons, dan kan BoumanOnline niet aansprakelijk worden gesteld voor de geleden schade. Ook niet wanneer u het pakket verzendt met het door ons aangeleverde antwoordnummer.

Is uw aankoopbedrag hoger dan 500,00 euro? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden voor de ruilservice te bespreken!

Zakelijke klanten

De informatie op deze pagina is bedoeld voor particuliere klanten. Wilt u zakelijk bestellen bij BoumanOnline? Lees dan ook de informatie op de pagina Zakelijke klanten.



BoumanOnline is de webwinkel van Bouman Juwelen Culemborg. Bij BoumanOnline.nl bestelt u vertrouwd en zorgeloos via het internet. Ook bent u van harte welkom in onze winkel om onze collectie te zien en te passen. De fysieke winkel van Bouman, in het centrum van Culemborg, bestaat sinds 1979. De online tak van Bouman is al sinds 2008 in de lucht, het kantoor zit direct gesitueerd boven de winkel.

Iedere dag wordt er door een professioneel en zeer toegewijd team van vakbekwame juweliers voor u gewerkt. We doen er alles aan om alle bezoekers en klanten in zowel de winkel als de webwinkel op een zo goed mogelijke manier te kunnen bedienen. U bent altijd welkom om ons te bellen of te e-mailen met vragen over bestellingen of over onze website in het algemeen.

Kijk voor openingstijden van de winkel en het kantoor van de webwinkel op de contactpagina.

🍪 Cookie instellingen
Cookie instellingen
Fijn dat u er bent! We helpen u graag zo optimaal mogelijk en gebruiken hiervoor cookies. Stel ze hieronder naar wens in. Deze instellingen kunt u altijd wijzigen.
Gaat u er mee akkoord dat we functionele, analytische en advertentie cookies plaatsen?
Nee, bedankt