Veilig betalen
Terug naar klantenservice
Wij doen er alles aan om fraude met betalingsgegevens te voorkomen, één van deze fraudepreventiemiddelen is een controle op IP-adres. Indien uw IP-adres afkomstig is uit een ander land dan waar de creditcard is uitgegeven, dan ziet u een foutmelding tijdens het betalen. Neem contact op met BoumanOnline, wij kunnen uw betaling handmatig accorderen bij de creditcardmaatschappij.
Voorbeeld: U bestelt vanaf uw vakantie-adres in Spanje, met een Nederlandse creditcard. Uw betaling vindt dan niet direct doorgang omdat het IP-adres niet overeenkomt met het land waar de creditcard is uitgegeven. We zien ook vaak transacties met Nederlandse kaarten die vanuit Nederland geplaatst worden. U browst bijvoorbeeld via een buitenlandse, anonieme VPN, dit kunt u zelf uitschakelen, of contact met ons opnemen. Het kan ook onbedoeld zijn. Als u voor een multinational werkt kan het zijn dat het bedrijf een eigen netwerkserver heeft in het buitenland, u bestelt vanuit Nederland met een Nederlandse kaart maar omdat al het verkeer via de centrale server gaat, lijkt het voor ons alsof uw bestelling vanuit een ander land wordt geplaatst. In bijna alle gevallen zien we zelf wat er gebeurt met de transactie. Alleen in het weekend wordt er vaak niet direct actie ondernomen vanuit BoumanOnline. Op maandag krijgt u vanzelf de orderbevestiging, of een e-mail met de vraag wat er precies aan de hand is.